Vanlig dag men ändå ovanlig.

I dag fick jag, eller rättare sagt Frälsningsarmén,  ett handskrivet kuvert i brevlådan. Det är inte helt ovanligt att hjälpsökande skriver ett personligt handskrivet brev där de beskriver sin situation och vädjar om ett ekonomiskt bidrag. De breven hamnar på mitt bord och det var vad jag väntade mig i dag också när jag öppnade brevet. Men den här gången var motsatsen.

I kuvertet låg ett dubbelvikt kort med orden ”Lycka till”, och i kortet fanns det 3 trisslotter!  Så överraskande och fint!

Det blev ingen vinst i form av pengar, men för oss var handlingen ofantligt värdefull och värmande. Någon valde att anonymt köpa lotter, göra sig besväret att köpa ett kort och frimärke för att skicka det till oss med en lyckönskan!  Varmt tack till dig för den fina omtanken!

På morgonen i dag  skickade jag ett mail och tillfrågade en designbutik om de ville sponsra oss med ett par ullplädar, till den rehabiliterande verksamhet som vi har utvecklat och som kommer starta inom det närmaste.

Senare på dagen får jag till svar; ”Kom in och kolla vad du vill ha! Vad bra att du frågade oss.”

En vanlig dag, men ändå ovanlig.

Är såå tacksam för alla fina människor som vill dela med sig, var och en utifrån sina förutsättningar!

/Anki

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

