Jag har inte administrationens gåva.

Vet inte om du brukar skjuta upp saker som du tycker är mindre roliga, jag har en tendens att göra det. Det behöver egentligen inte alltid vara mindre roliga, det kan vara saker som inte är så avgörande för stunden eller har så konkret betydelse, det tar bara  tid och bör göras.

Jag har så lätt att låta  tusen andra ”mycket viktigare” saker gå före det där som jag inte har rutin på . Att ta den där tiden att  leta efter info eller liknande för att överhuvudtaget påbörja det som ska göras. Fy vad tråkigt, det ska bara funka.

Min dåliga organisering av div papper är ett  jättebra exempel. Den tid jag inte tar för att organisera all pappers info och diverse dokument, får kosta mig många timmars sökande och omskrivande helt i onödan. Det ska jag ändra på  tänker jag  frustrerat varje gång jag letar. Men det har jag glömt varje gång jag lägger ett papper i högen eller i hyllan någonstans och tror att jag ska komma i håg vart:(

Det är inget stort problem, men onödigt!  Bara  för att jag inte gett upp hoppet om att komma ihåg vart jag lägger mina papper!

Du kanske har ett tips till den som inte har administrationens gåva ?

Anki

2 kommentarer

Under Uncategorized

2 svar till “Jag har inte administrationens gåva.

  1. lindstromfunderingar

    Jag har samma problem. Men har insett att det går så mycket enklare om man i alla fall samlar papper i olika mappar som man namnger med en STOR etikett på framsidan. Sen kan det få vara total oreda INUTI den mappen – men jag har i alla fall alla papper om ansökan i den blå mappen och alla papper om bilen i den gröna mappen och alla papper om bröllopet där jag ska vara värd för i den gula mappen. Och med jämna mellanrum bestämmer jag mig för att det är dags att sätta in allt i pärmar ordentligt. När det väl är gjort firar jag med något trevligt…

    Sen går det ett tag och sen blir det lika kaotiskt i de där mapparna igen…

    Lycka till och säg gärna till om du kommer på något bra system. =)

    Ps. Hittade hit via Emanuels randanmärkningar idag. Av det lilla jag hitills läst kommer det nog bli mycket intressant att följa dig.

  2. Av någon oförklarlig anledning har jag något bättre koll på mina privata papper. På jobbet lägger jag bara papper på hög som jag får leta mig igenom varje gång jag behöver gå tillbaka till dem. Jag har inte ens ambitionen att göra något åt det?? Jag tror inte det är så mycket systemet det är brist på, som mitt beslut att ägna tid åt tråkigt pappersarbete.
    Anki

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s